Cloud SLA
De best practices van cloud service level agreements
Steeds meer organisaties kiezen voor het vervangen van de traditionele ICT services door cloud services.
Het opstellen van doelmatige SLA’s voor traditionele ICT services is voor veel organisaties een ware uitdaging. Met de komst van cloud services lijkt dit in eerste instantie veel eenvoudiger, maar al snel komen de moeilijke vragen aan bod zoals data eigenaarschap, informatiekoppelingen en beveiliging.
Dit boek beschrijft wat cloud services zijn. Daarbij wordt ingegaan op de risico’s die organisaties lopen bij het aangaan van contracten en SLA’s. Op basis van een lange lijst van risico’s en tegenmaatregelen geeft dit boek tevens aanbevelingen voor de opzet en inhoud van de diverse service level management documenten voor cloud services.
Titel | Cloud SLA |
Subtitel | De best practices van Cloud Service Level Agreements |
Auteur | Bart de Best & Pascal Huijbers |
Pagina´s | 164 |
ISBN13 | 978 90 71501 739 |
Druk | 2e |
Publicatie | feb 2014 |
Uitgever | Leonon Media |
Verkoop | Contacteer dbmetrics |
Werkboek | / |
Om de lezer gelijk aan de slag te kunnen laten gaan met cloud SLA’s zijn in het boek tevens checklists opgenomen van de volgende documenten: Underpinning Contract (UC), Service Level Agreement (SLA), Dossier Financiële Afspraken (DFA), Dossier Afspraken en Procedures (DAP), External SpecSheets (ESS) en Internal SpecSheets (ISS).