Acceptatiecriteria
Naar een effectieve en efficiënte acceptatie van producten en services in de informatietechnologie
Het in productie nemen van nieuwe informatiesystemen of wijzigingen daaraan is één van de belangrijkste oorzaken van het niet halen van de afgesproken servicenormen. In dit boek is beschreven hoe aan de hand van acceptatiecriteria deze risico’s beheerst kunnen worden.
Titel | Acceptatiecriteria |
Subtitel | Naar een effectieve en efficiënte acceptatie van producten en services in de informatie-technologie |
Auteur | Bart de Best |
Pagina’s | 176 |
ISBN13 | 978 90 71501 784 |
Druk | 2e |
Publicatie | okt 2014 |
Uitgever | Leonon Media |
Verkoop | Contacteer dbmetrics |
Werkboek | Werkboek Acceptatiecriteria |
Dit boek geeft een analyse van de oorzaken van dit falen van de kwaliteitsbewaking; als remedie worden drie stappenplannen geboden voor het afleiden, toepassen en invoeren van acceptatiecriteria.
De doelgroep van dit boek omvat alle partijen die betrokken zijn bij de acceptatie van IT-middelen: de gebruikende klant, de intene en externe leveranciers en de beheerorganisatie. Ook is er nog een doelgroep die niet accepteert, maar vaststelt of correct is geaccepteerd; hiertoe behoren kwaliteitsmanagers en auditors die het boek als normenkader kunnen gebruiken.
In dit boek is een aantal casussen opgenomen die diverse manieren laten zien voor het effectief en efficiënt omgaan met acceptatiecriteria.