Boeken
Acceptatiecriteria
Agile Service Management met Scrum
Agile Service Management met Scrum in de praktijk
Veel bedrijven zijn bezig om Agile software ontwikkeling toe te gaan passen in de vorm van Scrum of Kanban of hebben het nieuwe ontwikkelproces al in gebruik genomen. Vroeg of laat komt dan de vraag hoe dit ontwikkelproces zich verhoudt tot de beheerprocessen. In het boek ‘Agile Service Management met Scrum’ is al naar deze interface gekeken en zijn een aantal risico’s per beheerproces onderkend. Tevens zijn tegenmaatregelen gedefinieerd die genomen kunnen worden.
In een onderzoek bij tien organisaties zijn deze risico’s voorgelegd en is gevraagd hoe zij met deze risico’s zijn omgegaan. Tevens is onderzocht welke Agile aspecten worden toegepast en in het bijzonder die van Scrum of Kanban. Tot slot is door elke organisatie een volwassenheidsassessment uitgevoerd voor zowel het Agile ontwikkelproces als het change management proces.
Beheren onder architectuur
DevOps architectuur
De wereld van systeemontwikkeling is in een snel tempo aan het veranderen. Daarbij worden Development (Dev) en Operations (Ops) steeds meer geïntegreerd zodat oplossingen sneller en kwalitatief beter aan de klant kunnen worden aangeboden. De vraag is hoe binnen deze nieuwe zienswijze van DevOps plaats is voor Agile architectuur.
Dit boek geeft een antwoord op deze vraag door het geven van vele voorbeelden van architectuurprincipes en -modellen die richting geven aan de inrichting en verrichting van een DevOps organisatie.
DevOps assessments
DevOps teams organiseren zichzelf en ontwikkelen de Development (Dev) en Operations (Ops) aspecten die nog zijn onderbelicht. Aan de andere kant delen DevOps teams kennis en kunde aan andere DevOps teams zodat zij elkaar versterken.
Dit boek geeft een hulpmiddel om de DevOps teams bewust te maken waar zij staan qua ontwikkeling en welke eerst volgende stappen zij kunnen zetten om zich te ontwikkelen.
Daartoe biedt dit boek twee assessments.
Cloud SLA
Dit boek beschrijft wat cloud services zijn. Daarbij wordt ingegaan op de risico’s die organisaties lopen bij het aangaan van contracten en SLA’s. Op basis van een lange lijst van risico’s en tegenmaatregelen geeft dit boek tevens aanbevelingen voor de opzet en inhoud van de diverse service level management documenten voor cloud services.
ICT Prestatie-indicatoren
Ketenbeheer in de praktijk
Quality Control & Assurance
SLA Best Practices
Dit boek beschrijft de best practices om er achter te komen wat de prestatie-indicatoren zijn die gemeten moeten worden om de tevredenheid van de klant te borgen.